Odchudzanie

Jak zaplanować odchudzanie? Zrób to z głową!

Chcesz się pozbyć kilku niechcianych kilogramów? Do wiosny już niebawem zaczniemy odliczać, więc jest to dobry czas na redukcje. Niestety nie zawsze kończy się ona sukcesem. Wiele kobiet rozpoczyna drakońskie diety i ćwiczenia, by szybko z nich zrezygnować. Droga do utraty wagi nie jest prosta. Nie pozbędziesz się tkanki tłuszczowej gromadzonej przez długie miesiące lub lata w kilka tygodni. Chcąc wytrwać w swoim postanowieniu potrzebujesz zbilansowanej diety i regularnych treningów. Ogromnym wsparciem w odchudzaniu może okazać się planowanie. Sprawdź, jak prawidłowo rozplanować swoja redukcje, by w końcu osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Deficyt kaloryczny to podstawa

Z pewnością słyszałaś o dietach cud, które posiadają jadłospisy poniżej 1000 kalorii. Ich efekty są szybkie, ale długoterminowe skutki opłakane. Taka dawka energii to zapotrzebowanie małego dziecka nie dorosłej kobiety. Będąc na tego typu diecie spowalniasz i wyniszczasz swój organizm. Narzucenie ogromnych restrykcji dotyczących ulubionego jedzenie będzie powodowało kompulsywne objadanie w najmniej oczekiwanym momencie. Nawet jeśli uda Ci się przejść przez całą tego typu dietę to niestety jej efekt nie utrzyma się długo i szybko spotkasz się z jojo.

Podstawa utraty wagi jest deficyt, ale odpowiednio zaplanowany i rozłożony w czasie. Oblicz na początku swoje zapotrzebowanie energetyczne i określ swój poziom aktywności. Jeżeli jest niska to należy ją podnieść, by samymi ćwiczeniami wypracować kilkaset kalorii mniej w ciągu całego tygodnia. Od zapotrzebowania, które masz należy na początku odjąć 20%. To prosta kalkulacja. W planowaniu posiłków pomoże Ci dziennik, w którym będziesz zapisywała co, ile i o której godzinie spożywasz. W liczeniu kalorii sprawdzają się specjalne, darmowe aplikacje oraz waga kuchenna. Odchudzanie jest dużo łatwiejsze, gdy dobrze się do niego przygotujesz. UWAGA! Możesz jeść ukochane słodycze, o ile będą wpisywały się w ustaloną dzienną liczbę spożywanych kalorii i będziesz redukowała dalej.

Czas zaplanować trening i go wykonać

Dużo łatwiej jest wywiązywać się z celi, które sobie zapisujemy. Dlatego zaczynając przygodę z aktywnością fizyczną określ ilość tygodniowych treningów. Na początku może być to 15 minut spaceru lub ćwiczeń na macie. Z biegiem czasu będziesz wydłużała swój trening. Zapisywanie odbytych ćwiczeń pomoże Ci w zachowaniu kontroli nad ich regularnością. Dzięki konsekwencji w działaniu po pierwszych 2 tygodniach zaczniesz zauważać pierwsze efekty.

Tabela pomiarów – sposób na podtrzymanie motywacji

Specjaliści nie bez powodu radzą rozstać się na jakiś czas z wagą. Podczas redukcji będzie zmieniał się skład Twojego ciała. Zamiast tkanki tłuszczowej zaczną pojawiać się mięśnie na skutek ćwiczeń. Musisz wiedzieć, że ludzki mięsień też ma swoją wagę, która może odbijać się na Twojej całkowitej masie ciała. Odstawienie wagi łazienkowej na dłuższy okres czasu będzie z tego powodu doskonałym rozwiązaniem. Efekty sprawdzaj patrząc w lustro i mierząc swoje ubrania. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w najzwyklejszy centymetr krawiecki, który pozwoli dokładnie mierzyć Twoje obwody. Po miesiącu od rozpoczęcia redukcji z pewnością zauważysz węższą talie i szczuplejsze uda. Warto zapisywać efekty pomiarów, by utrzymać swoją motywacje. Nie będzie ona na stałym poziomie przez cały okres odchudzania. Kiedy tylko zacznie spadać wystarczy, że zajrzysz w swój dziennik pomiarów, a z pewnością nie będziesz chciała zaprzepaścić osiągniętych wyników. Do lata jeszcze sporo czasu z pewnością Ci się uda! Dobry plan to podstawa skutecznego odchudzania, a Ty już wiesz jak się za niego zabrać.

W przypadku, gdy borykasz się z różnego typu dolegliwościami lub chorobami warto po dietę udać się do specjalisty. Nikt lepiej jej nie ułoży niż wykształcony dietetyk. Dzięki jego wsparciu Twoje posiłki będą odpowiednio zbilansowane pod względem mikro i maroskładników. Poza tym korzystając z porad i wsparcia dietetyka będziesz kontrolować masę ciała z uwzględnieniem ilości wody, tkanki tłuszczowej i mięśni. Z każda wizytą zauważysz jak ten skład się zmienia i pozytywnie wpływa na Twoją sylwetkę oraz samopoczucie.

Odradzamy rygorystycznych diet, zalecamy zdobywanie wiedzy z zakresu dietetyki i psychodietetyki. Dziś dostęp do niej jest dużo łatwiejszy niż kiedyś. Wartościowe blogi, podcasty, czy konta w social mediach mogą nauczyć Cię naprawdę sporo o zdrowym odżywianiu i stylu życia. Twoja redukcja może być początkiem zupełnie nowej Ciebie w każdym aspekcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *